Ste tuční,lebo nejete...

Autor: Martina Ištvancová | 11.5.2016 o 18:59 | Karma článku: 2,91 | Prečítané:  963x

Prečo sa neustále prejedáte a nemôžete schudnúť? Akými opatreniami sa dá utíšiť ustavičný vlčí hlad?

Ste tuční, lebo nejete...

...dosť často.

Dlhé medzery medzi jedlami vedú k neustálemu hladu. Dôvodom, prečo má väčšina ľudí s nadváhou spomalený metabolizmus je, že majú nepravidelný stravovací režim, hladujú a trápia sa jednostrannými a prísnymi diétami.

Tým, že nedávate telu pravidelné dávky jedla, spôsobíte to, že vo chvíli, keď sa poriadne najete, začne si telo pre istotu ukladať energiu do zásoby a tráviť jedlo pomalšie. Pravidelné a dostatočne veľké dávky jedla, ktoré zasýtia na približne 2-3 hodiny, udržia váš metabolizmus v správnej činnosti.

...raňajky.

Určite svojmu telu nepomôžete, keď vyrazíte ráno do práce bez jedla. Je to totiž presne naopak. Bez dávky rannej energie metabolizmus nezačne dobre fungovať a spaľovať.

Neoplatí sa ani podceňovať pitný režim. Telo je doslova závislé na vode, a preto v prípade dehydratácie tiež pomalšie spaľuje, sme unavení, bolí nás hlava.

Na rozprúdenie metabolizmu odporúča piť zelený čaj. Ten obsahuje katechíny, látky pomáhajúce odbúravaniu tukov. Nezaškodí ani pitie citrónovej šťavy ráno nalačno. Trávenie povzbudí aj škorica a kapsaicín v čili papričkách vám zasa pomôže v boji proti sladkostiam.

Medzi ideálne doplnky pri chudnutí patrí ananás. Obsahuje enzým bromelaín, ktorý doslova vyháňa tuk z tela. Vláknina zase zabezpečí dobré trávenie a pocit zasýtenia. Na konzumáciu si vyberajte len čerstvé plody, konzervované obsahujú priveľa cukru.

...jedlo so správnym pomerom živín.

Vláknina, bielkoviny a trochu zdravého tuku: tieto tri zložky pomôžu spomaliť trávenie, udržia v rovnováhe hladinu krvného cukru a zasýtia vás na dlhší čas. Najvyšší obsah vlákniny majú šošovica, hrach, fazuľa, brokolica, kapusta, avokádo, maliny, černice, jablká a hrušky. Z bielkovín si doprajte pstruha, lososa, morčacie a kuracie mäso, vajcia, mliečne výrobky, kozí alebo ovčí syr, fazuľu, cícer alebo šošovicu, tempeh a tofu.

Naopak konzumácia veľkého množstva jednoduchých sacharidov, ako je biele pečivo, cestoviny či múčniky, nakoniec len zvýšia vašu chuť k jedlu. Po obede plnom jednoduchých sacharidov rýchlo stúpne hladina krvného cukru a potom zasa rapídne poklesne.

A vaše telo tak bude čo nevidieť vyžadovať ďalšie pohonné látky. Tým sa dostávate do začarovaného kruhu, keď sa nikdy necítite sýto, aj keď sa vlastne prejedáte.

 

Použitá literatúra

1. http://style.hnonline.sk/gastro/656604-7-dovodov-preco-sa-stale-prejedate-jete-vela-sacharidov-a-malo-pijete

2. http://prezenu.noviny.sk/c/zdravie-a-diety/zhodte-do-jari-kila-navyse-top-7-prirodnych-spalovacov-tuku

3. http://www.info.sk/sprava/67300/top-potraviny-s-vysokym-obsahom-vlakniny/

Použitý obrázok

http://www.cbsnews.com/news/belly-fat-an-expanding-problem-in-us/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Populisti získajú, euro môže skončiť. O čom rozhodli Taliani

V Rakúsku populizmus prehral, v Taliansku mu môže rezignácia premiéra pomôcť. Neúspešné referendum vystrašilo trhy.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

BLOG MIROSLAVA BEBLAVÉHO

Beblavý: Porušil Lajčák pri Evke zákon? Takmer s istotou

Dôležité je, či bol porušený verejný záujem.


Už ste čítali?