10 potravín, ktorým by ste sa pri vysokom krvnom tlaku mali vyhnúť

Autor: Martina Ištvancová | 16.6.2016 o 17:25 | (upravené 1.9.2016 o 17:02) Karma článku: 5,77 | Prečítané:  2122x

Nevinne, ba dokonca niekedy aj zdravo vyzerajú niektoré potraviny, ktoré každodenne konzumujeme. Pri vysokom tlaku by sme sa im však mali veľkým oblúkom vyhnúť. Ktoré z nich sú pre ľudí s vysokým krvným tlakom tie najrizikovejšie?

1. Údeniny

Sú doslova slanou bombou, pretože sú konzervované soľou. Ak si k nim odkrojíte hrubý krajec chleba, pridáte syr a zaváranú uhorku, naservírujete si presolenú kalorickú bombu.

2. Mrazená pizza

Vďaka kombinácii syra, mäsa, rajčinovej omáčky a cesta z nej rýchlo priberiete. Navyše sa do nej pridáva ďalšia soľ na udržanie chuti už predpečenej pizze. Jedna šestina pizze obsahuje až 1000 mg soli, niekedy aj viac.

3. Zaváraniny

Na to, aby ste potraviny zakonzervovali, musíte použiť soľ, ktorá zabráni rozkladu potravy. Z nevinnej uhorky sa tak stane špongia nasatá soľou. Čím dlhšie zaváraniny skladujete, tým viac soli daná zelenina obsahuje.

4. Cukor

Príliš veľké množstvo cukru vedie k priberaniu a obezite, v konečnom dôsledku opäť vedie k vysokému tlaku. Pozor na sladené nápoje! U žien sa nedopručuje prijať denne viac ako 6 čajových lyžičiek cukru. U mužov by toto množstvo nemalo presiahnuť 9 čajových lyžičiek za deň.

5. Alkohol

V menšom množstve síce alkohol krvný tlak znižuje, ale ak to preženiete, tlak sa vám zvýši. Taktiež opakované pitie vedie k dlhodobým problémom s tlakom.

6. Hotové omáčky v konzervách a konzervované produkty vyrobené z paradajok

Niektoré konzervované omáčky môžu obsahovať až 2225 mg soli.

7. Káva

Káva aj všetky nápoje s pridaným kofeínom tiež prispievajú k vášmu zvýšenému krvnému tlaku. Pozor aj na obľúbené energetické nápoje.

8. Nasýtené tuky

Vzdajte sa aj plnotučných mliečnych výrobkov, masla a tučného červeného mäsa. Áno, aj tá fantastická chrumkavá koža na čerstvo upečenom kurčati prispieva k vášmu zvýšenému tlaku.

9. Instantné polievky

Sú plné konzervantov a soli. Naozaj sa oplatí radšej si dopredu navariť, ako nimi zaháňať hlad.

10. Pochutiny

Obľúbené čipsy, rôzne druhy orieškov, slaných praclíkov a tyčiniek doslova obalených v soli. Lákavé na chrumkanie pri telke alebo pri popíjaní v bare. Pozor na ne!

 

Použitý obrázok

http://medlicker.com/508-15-most-unhealthy-foods-that-can-cause-pre-mature-death

Použité zdroje

1. http://www.healthline.com/health/high-blood-pressure-hypertension

2. http://www.bfit.sk/najslansie-jedla-ktore-konzumujeme/

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Zdravotná sestra odišla do Švédska. Bola som preťažená, hovorí

Sestry by mali by zarábať aspoň tisíc eur v čistom, aby neodchádzali do zahraničia, hovorí zdravotná sestra LUCIA ZAVADANOVÁ.


Už ste čítali?